1. Opret timetakster
Under hovedfanebladet ‘Stamdata’ opretes takstkoder for hvert af de varenumre/ressourcer der skal udfaktureres timer på i ERP systemet.
VIGTIGT! Her oprettes IKKE forbrugsvarer, men KUN timebaserede varenumre/ressourcer
2. Angiv takstkoden på aktiviteten
Koordinator påfører på hver aktivitet ‘Takstkoden’ der ‘peger’ over på det tilsvarende varenummer i ERP systemet. Har man behov for at føje flere takstkoder til samme opgave, oprettes blot en aktivtet for hver handling på opgaven, og hver aktivitet påføres sin egen takstkode. Fx kan man oprette en aktivtet for ‘Klargøring’ og på denne angive takstkoden ‘Timesats Værksted’, og dernæst en aktivitet for ‘Installationen og idriftsættelse’ ud hos kunden med takskoden ‘Service’. Begge dele føres nu på salgsordren til hver sin pris.
TIP! På materiellets stamkort kan du angive en ‘anbefalet’ takstkode på anlægget. Denne påføres dermed automatisk i aktivitetsdialogen når materiellet udpeges. Der er endda også mulighed for at tilkoble feature i Liveasset der ‘lytter’ på om garantiperioden angivet på stamkortet er udløbet. Er dette tilfældet ændrer Liveasset automatisk den anbefalede takstkode fra ‘Indenfor garanti’ til ‘Standard timetakst’.

