Modtager du service fra en leverandør der anvender Liveasset, APP’en Liveasset Direct superbrugere i din virksomhed mulighed for at ordre service direkte i deres system. Det sparer alle for tid, og giver dig den kortest mulige respons, da servicekoordinatorer straks kan se din opgave og dispatche den til den rette tekniker.

Liveasset Direct er nemt at anvende men bør kun anvendes af særligt udpegede superbrugere i din virksomhed, da den kræver indgående kenskab til punkterne beskrevet i denne miniguide

Download Liveasset Direct APP’en

1. Konfigurer én gang for alle din smartphone/tablet til at tillade installation fra ‘Ukendte Kilder’

2016-05-19_14h43_16

2. Bed din serviceyder oplyse Liveasset Direct download link

Din leverandør kan se og oplyse dig ved at kigge et et særlig kontrolpanel, kun de har adgang til.

2016-05-19_14h25_38

3. Download vha. link eller QR kode APP installationsfilen på din enhed

Download App installationsfilen (APP-Liveasset-DIRECT.apk) ved at skanne QR koden eller indtaste linket du har fået tilsendt af din serviceyder, i din smartphone/tablets internetbrowser

Har du flere superbrugere kan du med fordel udprinte QR koden og udlevere den til dine brugere. Så kan de til enhver tid downloade/opdatere deres app på få sekunder. Bemærk at de skal have installeret en APP til at aflæse QR koder på deres smartphone/tablet
Mangler du eller dine kolleger en god simpel QR kode læser kan du downloade en her http://help.liveasset.dk/qr . Når du har installeret QR App’en skal den blot startes hvorefter du peger på QR koden med kameraet.

 

4. Kør den downloadede APP installationsfil

Efter download der kun skulle tage nogle få sekunder, bliver du på mange enheder ofte spurgt om du vil åbne/køre filen – svar ja til dette. Alternativt kan du finde filen ved at swipe toppanelet ned. Som en sidste mulighed kan du med din enheds filnavigator finde filen ‘APP-Liveasset-DIRECT.apk’ i mappen Download og trykke på den der for at starte installationen.

Har du installeret APP’en i forvejen vil den blot blive opdateret når du igen kører *.apk installationsfilen. Det sker der ikke noget ved.

5. Start APP’en

Liveasset er nu at finde i din smartphone/tables oversigt over APP’s

2016-05-19_15h04_28

6. Konfigurer den installarede APP med din leverandørs systemlink + din virksomheds individuelle nøglekode

Din levverandø finder sit virksomheds systemlink på en særlig side kaldet ‘Din Virksomheds APP’, og låser derefter sites op som din virksomhed skal have adgang til at oprette serviceordrer på.

Dette step er kritisk, udfyldes disse felter ikke korrekt kan du ikke logge ind/oprette på dine sites.

 

7. Log ind og påbegynd oprettelse af din sag

Når du er logget ind kommer du til oversigtssiden over dine opgaver. For at oprette en ny sag skal du trykke op ‘Opret opgave’-knappen.

 

8. Fremsøg først sitet hvor du ønsker service udført

Søg nu på en del af din virksomheds navn eller adresse for at fremsøge udførselsstedet for servicen (stedet hvor du ønsker dit anlæg serviceret).

Her vises to sites som den pågældende virksomhed ejer, hvor der kan udføres service.

 

9. Vælg så punktet ‘Servicerapport’ i drop down og udfyld de 2 felter ‘Udbedringsnote’ og ‘Materielnote’

For at fortælle hvad servicen drejer sig om bedes du i feltet ‘Udbedringsnote’ beskrive problemet, og i feltet ‘Materielnote’ angive serienummer eller anden kort information der nøjagtigt kendetegner den maskine du vil have serviceret. Haster opgaven skal du nederst på siden sætte flueben i ‘Haster’.

VIGTIGT! Med mindre andet er aftalt, skal du KUN udfylde disse 2 felter, samt evt. sætte flueben i Haster. Efter udfyldning skal du neders på siden trykke på fluebens-knappen

 

10. Vent et øjeblik til der kommer en bekræftelse og tryk derefter på opdater pilen.

u kan du se din oprettede opgave

11. Ved tryk på opgavebjælken kan du se flere oplysniger

 

 

12. Din serviceleverandør ser straks din oprettede opgave i sit system som følger

Herfra kan de nemt og hurtig dispatche den til rette tekniker, for kortest mulig responstid.